استفاده از لپتاپ نظامی HP در مدارس!

تاریخ: ۱۳۹۵/۹/۱۴ یکشنبه

استفاده از لپتاپ نظامی HP در مدارس!

وب سایت کلیک: اچ پی لپ تاپی ساخته است که ادعا می کند با استانداردهای نظامی مطابقت دارد و حضور آن در هر مدرسه ای لازم و ضروری است.

 اچ پی لپ تاپ جدید خود را "ProBook x360 نسخه آموزشی” نام گذاری کرده است. اما باید در نظر گرفت که اساسا لپ تاپ هایی که برای استفاده در مدارس ساخته می شوند باید ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری مفید و ساخت بادوامی داشته باشند.

گاس اسمدلن، رئیس بخش آموزشی اچ پی می گوید که این لپ تاپ در زمینه استاندارهای نظامی تست شده است و به طور خاص دارای استاندارد MIL-STD-810G می باشد. از طرفی هیچ گونه تاییده سازمانی وجود ندارد که این لپ تاپ در واقع دارای استانداردهای لازم است یا خیر. اما اچ پی ادعا می کند که این لپ تاپ را در آزمایش سقوط آزاد از روی میز به روی بتن و فولاد تست کرده است و اطمینان دارد که لپ تاپی محکم ساخته است.

علاوه بر این، گفته شده که کلیدهای این لپ تاپ بسیار محکم بوده و صفحه کلید اصلی آن در برابر نفوذ در حدود ۱۲ اونس آب مقاوم است.

اسمدلن می گوید که مقاومت و آسیب ناپذیری این لپ تاپ در مدارس بسیار مهم است. او معتقد است که دانش آموزان مدارس دوره متوسطه بسیار خشن هستند و این لپ تاپ می تواند گزینه مناسبی برای آن جا باشد.

معمولا دستگاه های سفت و محکم نسبت به دستگاه های معمولی موجود در بازار، بزرگ تر و سنگین تر بوده و در اینجا هم این موضوع صدق می کند. لپ تاپ ProBook x360 دارای یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی می باشد اما وزن آن چیزی است که از یک لپ تاپ ۱۳ اینچی انتظار دارید. با این حال، اچ پی ادعا دارد که این دستگاه باریک ترین لپ تاپ در نوع خود می باشد که در حال حاضر در بازار وجود دارد. البته باید گفت که لپ تاپ های خیلی خوبی در این زمینه وجود ندارد و مدل های فعلی هم خیلی خوب و راضی کننده نیستند.

این لپ تاپ همراه با یک نرم افزار مدیریت کلاس از پیش نصب شده عرضه می شود، و اچ پی می گوید که ویژگی ها و طراحی آن را از بازخود گفته های معلمان طراحی کرده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این لپ تاپ وجود چراغ ال ای دی در بدنه پشتی است که زمانی که وای فای در حال استفاده باشد روشن می شود. به این ترتیب اگر دانش آموزان در حال استفاده از اینترنت باشند معلمان متوجه می شوند.

جزئیات قیمت گذاری این لپ تاپ در دسترس نیست و هدف اچ پی فروش مستیم آن به مدارس است. هر چند این احتمال وجود دارد که بتوان آن را از طریق بازارهای مختلف تهیه کرد.

منبع