بدون کدنویسی در گوگل اپلیکیشن بسازید!

تاریخ: ۱۳۹۵/۹/۱۴ یکشنبه

بدون کدنویسی در گوگل اپلیکیشن بسازید!

وب سایت برسام: گوگل به تازگی سرویس جدید خود را با نام App Maker معرفی کرد. این ابزار برای ساخت نرم افزارهای ساده و بدون کدنویسی در نظر گرفته شده است. این سرویس ساخت نرم افزار بدون کدنویسی می ‎تواند به رقابت با سرویس‎ های مشابه دیگر شرکت‎ ها مانند مایکروسافت بپردازد. گوگل وعده داده است که این ابزار به هر کسی کمک کند تا اپلیکیشن های ساده برای انجام وظایف خاص را طراحی کند.
 

 
این سرویس ابری از قابلیت drag & drop برای ساخت رابط کاربری پشتیبانی می‎ کند. در سرویس ساخت نرم افزار بدون کدنویسی هم‎ چنین می ‎توان داده‎ ها را از دیگر برنامه‎ های G Suite همانند Maps و Contacts وارد آن کرد.

اپلیکیشن ‎های ساخته شده از این طریق شباهت بسیاری به نمونه ‎های ساخت گوگل دارند و می‎ توان آن‎ ها همانند سرویس ‎های Gmail یا Drive مدیریت کرد.

کاربرد اصلی چنین سرویس‎ هایی مربوط نیازهای سازمانی می ‎شود. در سازمان‎ های بزرگ می‎ تواند برخی از مشکلات را با استفاده از ابزار دیجیتال به سرعت برطرف کرد و هدف ابزار جدید گوگل نیز همین است. گوگل تاکید کرده است که نیازی به نگرانی در رابطه با لایه درونی یک اپلیکیشن نیست و برای ساخت یک نمونه خاص هیچ نیازی به توسعه دهندگان نخواهد بود. البته کاربران می ‎توانند از یک محیط توسعه متنی نیز در این ابزار استفاده کنند.

منبع