نکات جدید 2017 برای بهبود حافظه

تاریخ: ۱۳۹۶/۴/۳ شنبه

نکات جدید 2017 برای بهبود حافظه

ترجمه داود پورکریمی - گردآوری سیاوش عزیزی

 

بهبود حافظه از دو راه امکان پذیر است:

1) بهبود سلامت مغز  

۲) به کارگیری مهارت ها ی  تقویت حافظه.

که انجام آن ها بسیار ساده تر از چیزی است که به آن فکر می کنید و تنها باید به خودتان تکانی بدهید.

 

برای بهبود حافظه تنها یک راه وجود ندارد و شما باید رفتار های تقویت کننده ی مغزی زیادی را در برنامه ای روزانه تان بگنجانید. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که تقویت حافظه نباید طاقت فرسا و اجباری باشد. و تنها به کمی زمان و تلاش از جانب خودتان نیاز دارد و به طور حتم داشتن حافظه ای قوی تر ارزش تلاش کردن را دارد.

 

در این جا با تعدادی از معدود نکته های بهبود حافظه آشنا می شوید:.

بازی های تمرینی مغز:‌ تقویت حافظه می تواند سرگرم کننده هم باشد. به راحتی می توانید بازی های ذهنی  مختلف مخصوص تقویت حافظه را از اینترنت دریافت نمایید و به تقویت حافظه خود بپردازید. این بازی ها دقت و توجه و حافظه را تقویت می کنند.

برای مثال:

Cube Field

3D Logic Puzzle

Pattern Memory

Dual N-Back Training

 

تکنیک های تقویت حافظه:

سیستم های حافظه، گروهی از تکنیک های  تقویت حافظه وجود هستند که بر اساس تجسم و بینایی می باشند. که در به خاطر سپاری و تقویت حافظه معجزه می کنند اکثر مردم درباره ی آن ها نشنیده اند.

به عنوان مثال:

در زبان  اسپانیولی معادل کلمه "گفتن" می شود  dire که نزدیک ترین کلمه هم آوا با آن در انگلیسی عبارت Deer به معنای آهو و کلمه Dear به معنای عزیزم است. حال تجسم کنید یک آهو به مردی که می خواهد زبان  آهوها را یاد بگیرد می گوید من به تو خواهم گفت که به آهوها چه بگویی عزیزم!

 

روش های تجسمی به خاطر سپاری برای به حفظ کردن لیست ها، لغات، مطالب خواندنی، اسامی اشخاص، فرمول های ریاضی و یا هر نوع دیگری از اطلاعات به کار می روند.

 

استفاده از روش های  مطالعه ی که مورد تایید کارشناسان هستند:

تکنیک های حافظه تنها بخشی از پازل یادگیری هستند. برای یادگیری سریع تر و به خاطر سپاری موارد بیشتر، از بهترین روش های مطالعه (که به زودی بر روی سایت قرار داده می شود) بهره بگیرید. این روش ها به دانش آموزان و دانشجویان در هر سنی که باشند کمک می کنند تا بهتر مواردی را که می خواهند به یاد بسپارند.

 

حل مشکل کم خوابی:

تاثیرات منفی کم خوابی بر روی حافظه بسیار عمیق است. اگر شب ها در به خواب رفتن مشکل دارید و یا به اندازه ی کافی خواب ندارید. حافظه ی شما به راحتی دچار اختلال می شود.

 

استفاده از روغن ماهی  جدیدترین تقویت کننده حافظه:

آیا در تمرکز کردن مشکل دارید و یا کسی را می شناسید که اینگونه باشد؟ کمبود امگا ۳ می تواند منجر به این مشکل شود. چرا که رژیم های غذایی امروزی حاوی میزان کافی از این ماده نیستند . در مطالعه ی که در انگلستان انجام شده است، دانش آموزانی با حافظه و تمرکز ضعیف که ویتامین های روغن ماهی را دریافت کردند، شاهد بهبود در رفتارها و کاراییشان بوده اند.

 

رشد سلول های مغزی جدید:

در کمال شگفتی امکان رشد سلول های مغزی(نورون) جدید در بخش حافظه ی مغز وجود دارد. براساس پژوهشی که انجام شده انجام ورزش های هوازی شدید (مانند دوندگی و دوچرخه سواری و ...) رشد سلول های مغزی را در هیپوکامپ تحریک می کند.